PR - materialy 2, Ekonomia UEK, rok3, sem5, pr

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Public relationsPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaMateriały pomocnicze 2MEDIA RELATIONS(PUBLICITY)WSPÓŁPRACA Z MEDIAMIPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaMedia masoweWpływ mediów na opinię publiczną:•Koncepcjaporządku dziennego(agendasetting) - media przesądzają, które z tematówsą uznawane przez opinią publicznąza szczególnie ważne•Koncepcjaspirali milczenia- dla jednostkiważniejsze od posiadania własnych poglądówjest uniknięcie izolacji społecznejPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaPublicityPolega na szeroko rozumianej współpracyorganizacji z mediami, której celem jest bezpłatneupowszechnianie informacji o przedsiębiorstwie.„Ma za zadanie zapewnić obecnośćprzedsiębiorstwa w mediach drukowanych lubelektronicznych, aby promować sprzedażproduktu.”Ph. Kotler1Public relationsPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaMateriały pomocnicze 2Media masowe:specyficzny odbiorca działań PROdrębna grupa adresatów narzędzi PR.Przekaźnik między nadawcą przekazua końcowym audytorium.Dziennikarze często pełnią rolę liderówopinii.PUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaMarketingowe przesłankipodejmowania współpracy z mediamiwprowadzanie na rynek nowego produktu„ożywianie” produktupromowanie produktów wymagającychedukacji konsumentaniewielki budżet promocyjnyPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaCała prawda o mediachGazeta, radio, telewizja czy portalinternetowy to przedsięwzięcianastawione na zysk.Zdaniem dziennikarzy jest:przyciągnąć uwagę,utrzymywać uwagę,stale zwiększać liczbę odbiorców.Dziennikarz też człowiek.2Public relationsPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaMateriały pomocnicze 2Cała prawda o mediachCo zaciekawi mojego odbiorcę?Dobra informacja dotyczyludzi.Co ludzie robią i mówią.Co ludzie będą z tego mieli.Kto pierwszy, ten lepszy – dobrainformacja to taka, której nie ma jeszczenikt innyPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaZasady doboru informacjiprzez media1.News (lub inny pretekst).2.Wyłączność.3.„Good news is no news, only a badnews is a good news”.4.Zasada ratunkowa.5.Subiektywizm.PUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaFormy współpracy z mediamiInformowanie o firmiePatronat medialny nad wydarzeniemorganizowanym przez firmęPartnerstwo we wspólnymprzedsięwzięciuSponsoringInne (najlepiej nowatorskie)3Public relationsPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaMateriały pomocnicze 2Rozpoznanie mediówStrukturaStrategiaZależnościredakcyjneTerminyPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaLista dziennikarzy- mailing lista, klucz medialnyBaza danych dziennikarzy i redakcji:Dane teleadresoweInformacje dotyczące specyfiki redakcjiZainteresowania zawodowe dziennikarzyInne informacje mogące usprawnićwspółpracę z dziennikarzamiLista powinna być weryfikowana przynajmniejraz na pół roku.PUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaPodstawowe narzędzia współpracyz mediami1.2.3.4.5.6.7.8.Rozsyłanie materiałów (informacji) prasowychKonferencje prasoweUdzielanie wywiadówSpotkania w redakcjiKontakt telefonicznyRozmowy nieformalneWycieczki prasoweZaproszenie dziennikarzy do odwiedzeniazakładu, stoiska targowego itp.4Public relationsPUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaMateriały pomocnicze 2Informacje prasoweTo materiały (w formie drukowanej i elektronicznej,filmy, nagrania dźwiękowe) dostarczane środkommasowego przekazu (prasie, redakcjom radiowym, TV,serwisom internetowym) do dalszego upowszechniania.Podstawowe rodzaje informacji prasowych:•bieżące informacje prasowe•oświadczenia prasowe•opracowania specjalistyczne•materiały gotowe do publikacjiPUBLIC RELATIONSInformacja prasowa- zasada odwróconej piramidyKTO? CO? KIEDY? GDZIE?DLACZEGO? Z KIM? PO CO?CO Z TEGO WYNIKA?dr Agnieszka Żbikowskadodatkowe informacjePUBLIC RELATIONSdr Agnieszka ŻbikowskaInformacja prasowa- zasada odwróconej piramidy1.Pierwszy akapit,lead(lid) – 2-3 zdania:to, comusibyć powiedziane.2.Drugi akapit – rozwinięcie, uwiarygodnienieinformacji:to, copowinnobyć powiedziane.3.Trzeci akapit – tło wydarzeń:to, comożnajeszcze powiedzieć.4.I na końcu to, cowolnoteż powiedzieć.5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]