przewodnik 3 3, scenariusze itp

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Paulina Gularska-MisiakZgaduję, rysuję, malujęTeczka 3-latkaPrzewodnik metodycznyczęść 3WiosnaSpis treściWstępTygodniowy rozkład dniaRamowy rozkład dniaPlan działań wspomagająco-wspierającychLutyPropozycje zajęć i zabaw dziennychMarzecPropozycje zajęć i zabaw dziennychKwiecień (dwa tygodnie)Propozycje zajęć i zabaw dziennychNotatnik aktywnego nauczyciela6286889140151172345WSTĘPPodczas tworzenia tego przewodnika towarzyszyła mi myśl Alberta Einsteina:„Przedszkolak powinien opuszczać przedszkole jako harmonijna osobowość, a nie jakospecjalista”.Dlatego też zabawy, które proponuję, koncentrują się przede wszystkim na rozwijaniudziecięcej spontaniczności i odczuwaniu radości z tworzenia własnych prac – nie chodzio mistrzowskie rękodzieła, lecz o rozwój małych rąk, rozbudzenie wyobraźni i dobry nastrój.Kładę też nacisk na zdobycie umiejętności społecznych, rozwój uczuć i „przyglądanie się”własnym emocjom, aby od najmłodszych lat mały człowiek potrafił odnaleźć się w otaczającejgo rzeczywistości.Ruch jest bardzo ważnym elementem właściwego rozwoju dziecka, dlatego umieściłamw tym przewodniku wiele propozycji zabaw na świeżym powietrzu – często inspirowanychpięknem otaczającej przyrody.Wielość i różnorodność ćwiczeń językowych stanowi pomoc w aktywności małego dziecka,które uczy się wyrażać słowami to, czego doświadcza, co myśli, czuje i postrzega.Mam nadzieję, że ten przewodnik metodyczny posłuży jako zbiór sprawdzonych„przepisów”, aby zachęcić małego człowieka do poznawania świata wszystkimi zmysłami,pomagając w jego wszechstronnym rozwoju.Czego życzę wszystkim dzieciakom!Autorka3TYGODNIOWY ROZKŁAD DNIA3PoniedziałekRozwijanie aktywności: społecznej – (1,2,14,15)3WtorekRozwijanie aktywności: poznawczej – pojęcia matematyczne (4,10,13)3ŚrodaRozwijanie aktywności: językowej (1,3,4,11,12,14,15)3CzwartekRozwijanie aktywności: poznawczej – poznajemy przyrodę (1,6,10,11,12)3PiątekRozwijanie aktywności: językowej – (1,3,4,11,12,14,15)Wymienione wyżej rodzaje aktywności powinny być rozwijane podczas zajęćgłównych. Aktywności artystyczne i zdrowotne rozwijamy podczas zabaw oraz zajęćprowadzonych w części porannej i popołudniowej.4RAMOWY ROZKŁAD DNIA6:00–8:308:30–8:45Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służącerealizacji pomysłów dzieci.Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnokształcące. Rozmowykierowane na tematy zgodnie z zainteresowaniem dzieci. Ćwiczeniaporanne.Przygotowanie do śniadania.Śniadanie.Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali. Zabawyruchowe.8:45–9:009:00–9:309:30–9:509:50–11:3011:30–12:15Przygotowanie do obiadu. Obiad.12:15–12:30Przygotowanie do leżakowania.12:30–14:00Leżakowanie14:00–14:20Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.14:20–17:00Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości.Słuchanie opowiadań na podstawie literatury dziecięcej. Zabawydowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci dodomów.5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]