Przewodnik metodyczny-3 i 4 latki, JUTRO IDĘ DO SZKOŁYprzewodniki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
PRZEWODNIK METODYCZNY ZE SCENARIUSZAMI ZAJĘĆ
JUTRO IDĘ DO SZKOŁY
PRZEWODNIK METODYCZNY ZE SCENARIUSZAMI ZAJĘĆ
Z DZIEĆMI 3 I 4 LETNIMI
Zespół autorski
Dorota Rąpała, Liliana Fodrowska

rozkład i scenariusze zajęć dla 3 i 4-latków
oraz zestaw ćwiczeń dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (spe)
Janina Huterska-Górecka
– rozkład i scenariusze zajęć dla 5 -latków
Bogna Bartosz
– konsultacja naukowa
„Jutro idę do szkoły - innowacyjny program edukacji przedszkolnej”
1
 PRZEWODNIK METODYCZNY ZE SCENARIUSZAMI ZAJĘĆ
„Jutro idę do szkoły - innowacyjny program edukacji przedszkolnej”
2
 PRZEWODNIK METODYCZNY ZE SCENARIUSZAMI ZAJĘĆ
SPIS TREŚCI
STĘP
7
I. PRZEWODNIK - ROZKŁAD I SCENARIUSZE DO ZAJĘĆ Z DZIEĆMI 3 i 4 LETNIMI
JESIEŃ
Rozkład - Tematy tygodniowe
12-19
Scenariusze
Scenariusz 1. Czy my się znamy?
20
Scenariusz 2. Co to jest kalendarz pogody?
21
Scenariusz 3. Jaki jest piasek?
22
Scenariusz 4. Gdzie rosną owoce i warzywa?
23
Scenariusz 5. Jak być bezpiecznym na drodze?
24
Scenariusz 6. Jakie są drzewa?
25
Scenariusz 7. Kto widział witaminę?
26
Scenariusz 8. Co możemy znaleźć w owocach?
27
Scenariusz 9. Znasz już swoje ciało?
28
Scenariusz 10. Jak upiec chleb?
29
Scenariusz 11. Jak powstaje wiatr?
30
Scenariusz 12. Jak oszczędzać wodę?
31
Scenariusz 13. Jak zbudować dom dla ptaków?
32
ZIMA
Rozkład - Tematy tygodniowe
34-42
Scenariusze
Scenariusz 14. Jakiego sprzętu używamy w gospodarstwie domowym?
43
Scenariusz 15. Czy śnieg jest czysty?
44
Scenariusz 16. Ulepimy bałwana?
45
Scenariusz 17. Zwierzęta zimą- gdzie są i co robią?
46
Scenariusz 18. Czy potraimy zrobić zakupy?
47
Scenariusz 19. Jak się bawią koty?
48
Scenariusz 20. Pójdziemy razem do teatru?
49
Scenariusz 21. W jaki sposób możemy poznać właściwości śniegu i lodu?
50
Scenariusz 22. Jak bawimy się na śniegu i lodzie?
51
Scenariusz 23. Jak przygotowujemy się do święta Babci i Dziadka?
52
Scenariusz 24. Czy dobrze mieć przyjaciela?
53
Scenariusz 25. Wybierzecie się ze mną do Gazetowej Krainy?
54
„Jutro idę do szkoły - innowacyjny program edukacji przedszkolnej”
3
 PRZEWODNIK METODYCZNY ZE SCENARIUSZAMI ZAJĘĆ
WIOSNA
Rozkład - Tematy tygodniowe
56-68
Scenariusze
Scenariusz 26. Wybierzecie się ze mną na wiosenny bal?
69
Scenariusz 27. Jak rośnie trawa?
70
Scenariusz 28. Czy znacie zapach świeżych ziół?
71
Scenariusz 29. Czy znajdziemy razem rytm?
72
Scenariusz 30. Czy dotykaliście kiedyś glebę?
73
Scenariusz 31. Czy słyszeliście ciszę?
74
Scenariusz 32. Dlaczego warto posłuchać razem jak brzmi łąka?
75
Scenariusz 33. Czy chcesz posłuchać bajki?
76
Scenariusz 34. Skąd się wzięło jajko?
77
Scenariusz 35. Dlaczego warto porozmawiać o rodzinie?
78
Scenariusz 36. Co to jest Polska?
79
Scenariusz 37. Jakie jest Twoje miasto?
80
LATO
Rozkład - Tematy tygodniowe
82-99
Scenariusze
Scenariusz 38. Jakie kolory ma lato?
100
Scenariusz 39. Czy zbudujemy razem dom?
101
Scenariusz 40. Co robi krawcowa?
102
Scenariusz 41. Jak powstaje tęcza?
103
Scenariusz 42. Czy można zrobić coś z niczego?
104
Scenariusz 43. Zrobimy latawce?
105
Scenariusz 44. Ile kropek ma biedronka?
106
Scenariusz 45. Co to jest cień?
107
Scenariusz 46. Znacie owady?
108
Scenariusz 47. Zrobimy razem rakietę?
109
Scenariusz 48. Jak smakuje lato?
110
IV. Załączniki w e-zeszcie: utwory wykorzystywane w programie JIDS
• Utwory dla 3 i 4-latków
• Utwory dla 5-latków
„Jutro idę do szkoły - innowacyjny program edukacji przedszkolnej”
4
 PRZEWODNIK METODYCZNY ZE SCENARIUSZAMI ZAJĘĆ
JUTRO IDĘ DO SZKOŁY
PRZEWODNIK METODYCZNY ZE SCENARIUSZAMI ZAJĘĆ
Z DZIEĆMI 3 I 4 LETNIMI
„Jutro idę do szkoły - innowacyjny program edukacji przedszkolnej”
5
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]